• Enbart mitt val...

Ytterligare ett år har gått, en påsk firad, misommarafton, födelsedagar, julafton och tillslut nyår. Trevligt år, mycket har hänt och jag ångrar ingenting... tror jag iallafall..

När jag änå tänker efter finns det såklart vissa saker man hae velat göra annorlunda, men ändå inte... hmm, det jag menar är att om jag hade haft möjligheten att spola tillbaka tiden och ändra på något hade jag nu inte stått på den platsen med de människor jag gör idag... Så nej, inget vill jag ändra..

Men det är klart att tankarna snurrar i huvudet på mig, som på varje människa idag.
"tänk om jag hade tagit vänster i den korsningen istället för höger, då hade kanske inte detta hänt..."

Vi tänker för ofta på det vi inte gjort och alldeles för lite på det vi faktiskt gör. Om vi redan innan valet av 1 el. 2 hade tänkt så skulle vi inte sitta i den situation vi ofta hamnar i. Man måste tänka två gånger innan man gör något, även om jag själv inte alltid gör det så försöker jag iallafall.
Vi har alltid ett val i livet och den enda personen som kan påverka DITT val är DU själv. Vi vet att alla steg vi tar får sina följder av olika slag, negativa samt positiva, ibland båda delarna. De som säger sig inte kunna påverka sina val i livet har fel, så fel, fel, fel!!

De som klandrar andra för de misstag de själva gjort gör ett stort misstag...


Det du gör är det du gör
De konsekvenser som uppstår är dina konsekvenser
Du har ansvar för dina handlingar
Vad du gör är gjort av dig...

Vi kan alltid påverka vår tillvaro, hur man lever, tankar och funderingar. När jag tänker en viss sak, väljer sedan att göra en viss sak, finns det alltid någon som kommer att misstycka, det är helt okej, men att jag sedan skulle säga att det är någon annans fel att jag inte gjorde si eller så, det är fel, jag har ett val som människa.

Vissa tror att gud väljer din väg i livet, andra att ödet bestämmer, jag anser att det enbart är jag som bestämmer hur mitt liv kommer att bli genom att välja hur jag vill ha det...

"Antingen dricker man den heta koppen med te för att man är jätte sugen och bränner tungan eller så väntar man ett tag tills det svalnat, suget börjat försvinna och undviker att bränna sig"

Valet är ditt
Konsekvenserna är ditt ansvar
Allt blir vad du gör det till

Jag har alltid ett val...


Peace & Love



Kommentarer
Postat av: Lotta

Thats True Baby ;O)



2009-01-07 @ 19:17:39
URL: http://undressed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0