• Klokt sagt!

Satt hemma hos en vännina och pratade lite, mest om dans. Något jag tycker va klokt sagt när det kommer till dans är:
Att bara ta klasser och utöva de rörelser läraren gör är inte detsamma som att säga att man kan dansa, även om du tar koreografin klockrent. Allt handlar om vad du själv gör med de s.k. grundstegen i dansen. Visst e det jätte bra att kunna ta en koreografi klockrent och sätta alla beats, men att sen göra sin egen koreografi utan att kunna grundstegen (+ göra om dem till den du är), är en helt annan sak.

Dans handlar om så mycket mer än bara steg, det handlar om personlighet, vem är jag, vad vill jag visa med min dans!
Alla har olika smak när det kommer till dans, något jag tycker är mest nice att titta på är hur en dansare leker med kroppen till beatet och sätter allt! Fast detta ska vara i kombination med andra saker också, känsla är viktigt, den ser man på långa vägar om en dansare har. Musikalitet är A och O....

Men återigen, steg är steg, fast för att du ska kunna identifiera dig genom din dans hitta din stil. Det finns för många som dansar som varandra, (förstå mig rätt), de har inte gett sig själv chansen att utveckla den biten inom dans, att skapa sig en egen stil.

Några dansare jag personligen tycker är riktigt grymma är:
• Joseph Go,
• Mario Perez Amigo,
• Niako,
• Joao Assuncao,
• Jojje,
• Pawel,
Dawid Bienkowski.
Suzi Azovic

Detta är ingen rangordning utan bara slumpmässigt punktat. 

Hur som helst, jag kämpar på med min dans och min utveckling... 

Ha det bäst!

Bye Bye

 


Kommentarer
Postat av: Sarah

i see! vilken skola gick du i sthlm? jag är 19 o har bott här i ett år..men flyttar tillbaka till sthlm om några månader.



tack tack, den lila t-shirten e från märket LRG o va min killes..vet inte var han köpte den, tror knappt att han kommer ihåg själv haha..tröjan är från carlings :)

2008-09-22 @ 16:43:39
URL: http://estailo.blogg.se/
Postat av: Laura!

Håller med dig helt och hållet! Dans är galet mycke mer än bara steg.



Mario och Suzi är mina favoriter :)

2008-09-22 @ 17:29:43
URL: http://fluffyy.blogg.se/
Postat av: Sarah

hehe jaså..jag kommer bo i kista men vet inte om jag kommer dansa nåt nästa termin, det e dyrt att göra det på bra ställen i sthlm.. vilken carlings jobbar du på?

2008-09-23 @ 22:01:09
URL: http://estailo.blogg.se/
Postat av: Laura!

Ärligt va kul :)



jag dansar för mario och david.

Fortsättning.



du da?

2008-09-24 @ 17:11:45
URL: http://fluffyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0