• Vem är jag?

Hej alla!

Ni som har läst mina inlägg märker att jag hela tiden skriver att man ska göra det man vill och hela tiden sträva efter att må bra, tänka positivt och inte låta någon trycka ned en. Det står jag för till hundra procent, men för att ni kanske ska tycka att det är lite roligare att läsa min blogg ska jag nu skriva lite om mig själv, så ni vet vem det är som bloggar.
Först vill jag säga att (som ni säkert märkt) jag inte skriver om mina dagliga upplevelser så som fika, jobb osv. Detta för att jag känner att det är så fruktansvärt tråkigt att hela tiden skriva om vad man gjort under dagen, alla bloggare gör detta och jag vill göra nått lite annorlunda.

Hur som helst, jag heter Rebecca Marilena Goudevenos, 20 år (29 nov i år). Jag är utbildad undersköterska och har även studerat 1 ½ term på sjuksköterskelinjen på Sophiahemmet Högskola. Jag valde att inte fortsätta mina studier inom vårdyrket för jag har en del andra intressen som jag vill ta upp igen. Det har jag gjort också!
Jag dansar ca 7 timmar i veckan, undervisar en grupp i förorten Alby 1ggr/veckan och jobbar inom serviceyrket. Mina arbetsplatser är espressohouse och Butik Carlings. Anledningen återigen till att jag inte arbetar som undersköterska är för att jag vill skapa nått, jag är en mycket kreativ tjej som behöver en ständiga förändringar på min arbetsplats, vill någon dag i mitt liv öppna min egen butik med lite annorlunda kläder än det man alltid ser i modetidningar.

Förutom att jag dansar väldigt mycket så skriver jag även mina egna låtar. Med andra ord så sjunger jag. För inte alls länge sedan började jag spela in min första låt men valde att inte använda det valda beatet till min text då jag inte känner att det representerar mig,  så nu sitter jag mest och spekulerar ihop hur jag vill att beatet ska vara. När det kommer till min musik är jag mycket kräsen, jag är inte ute efter att bli en känd artist, jag gör bara det jag älskar mest och om det finns någon som inte tycker om det så spelar det ingen roll, för det är ju trots allt så att jag sjunger för mitt egna välbefinnande. Men de som gillar det jag gör säger jag bara, lyssna och njut, till.

Ni kanske undrar vad det är för typ av musik jag gör, det kan jag inte svara på, jag gör bara (hehe). Jag kan däremot säga att jag får min största inspiration från artister som Bob Marley, Tanya Stephens och Erykah Badu, med andra ord soul och reggae.

Hmm, vad ska jag mer skriva om mig själv?... Jo jag vet, jag älskar frukt och grönsaker, hehe....

Jag vet faktiskt inte vad jag mer kan skriva, men fråga gärna så svarar jag!

Peace & Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0