• Tvångstankarna visar sig vara många

Idag pratade jag med en nära vän angående tvångstankar. Har ni tvångstankar? Jag har flera stycken, ibland tänker jag inte på dem utan det är andra som märker dem.

♥ När jag har ett glas framför mig måste det stå på ett visst sätt innan jag blir nöjd och kan släppa gleset ur mina tankar.
♥ När jag ska sova så måste sovrumsdörren vara öppen en liten liten bit (ca 10cm) eller vara helt stängd beroende på mitt humör.
♥ Jag har en spegelgarderob som måste vara helt igendragen för att jag ska kunna somna, är den öppen bara några millimeter blir jag osäker och måste gå upp för att stänga den helt.
♥ När jag är ute och röker på kvällarna måste jag antingen prata i telefon eller röka fort som sjutton för att jag är rädd att någon konstig gestalt ska komma runt hörnet och skrämma The-Shit-Out-Of-Me.
♥ Jag samlade ett tag på porslinsdockor som stod på min bokhylla i mitt rum. Om dessa dockor inte stod på ett visst sätt (rent millimetermässigt) kunde jag inte somna utan var tvungen att gå upp och fixa till det, oavsett hur mycket klockan var eller hur trött jag än var.
♥ När en spisplatta är på måste jag känna med pekfingret och långfingret för att se om det är varmt på riktigt. Vilket resulterar i att jag bränner mig. NOT GOOD!
♥ När jag häller upp vatten i ett glas från kranen så börjar jag med att fylla hela glaset, dricker sedan upp allt, fyller hela glaset igen, dricker halva, häller ut tills det finns en liten skvätt kvar som jag sen dricker upp.
♥ Mina böcker måste stå i storleksordning i min bokhylla.
♥ Jag kan inte ta på offentliga dörrar, handtag eller liknande med mina bara händer, bara tanken av att personen som tagit på dörren eller handtaget innan mig kanske inte tvättat händerna efter toabesök gör mig galen och äcklad.
♥ Jag blundar jätte hårt när mina ögon kliar, samtidigt som jag roterar ögonkulan runt i cirklar. Jag kan inte klia mig med händerna just i en viss situation.
♥ Om någon står några meter bredvid mig måste jag titta på personen ca 4 gånger, men det sker med ryckiga huvudrörelser. Lite som ticks...
♥ Kan stå på busshållsplatsen och få panik för att jag tror att jag: 1. glömt låsa hemma. 2. lämnat kaffebryggaren & spisen på. 3. Stängt den nedre badrumsdörren där kattlådan är. Detta gör att jag måste gå hem igen för att kolla läget. Det har blivit bättre på den fronten, har lyckats att inte gå hem utan bara fortsatt min tripp dit jag ska trots min ångest...

Som sagt, jag har en del tvångstankar... det kan vara riktigt jobbigt!! Men man försöker hela tiden motverka dem hehe...

Det jag egentligen ville skriva med detta inlägg är angående en av dessa tvångstankar, då jag inte klarar av att sova med öppen garderob. Jag och min vännina kom fram till att det har med samhället att göra.
Vi ser en massa filmer som gör att vi får bilder i huvudet som vi inte kan bli av med. Det jag tänker på är att någon ska stå och kolla på mig genom springan i garderoben, att någon heltplötsligt bara står där.

Samhället påverkar oss mer än vi tror... har mer att skriva om detta men just nu är jag så slut att jag knappt orkar ställa mig upp från stolen men det kommer en fortsättning!

Peace


Kommentarer
Postat av: Lotta

ha ha haha faan va roligt ! Eller kanske inte för dig, men för mig att läsa :O)

2008-11-29 @ 09:13:02
URL: http://undressed.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, man känner ju igen sig! Vi e ju trots allt systrar med samma tvångstankar, måste vara genetiskt...

2008-12-04 @ 19:31:14
Postat av: ale

Jag kan inte sova med sovrumsdörren stängd och jag kan inte sova med ryggen vänt mot det hållet dörren är.

filmer och serier i guess!

2009-01-02 @ 00:43:59
URL: http://alelife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0