• Bevisar mycket!!

Jag tar upp det igen, efter en liten runda på youtube hitta jag den här videon. Jag fattar inte hur människor kan säga emot mig när jag säger att t.ex. The Pussy Cat Dolls är dåliga förebilder för unga tjejer. Ni har för fan bevis på film!! Hur gamla kan tjejerna vara, 12-13 kanske och se hur de beter sig.

Inte konstigt att allt fler och fler ungdomar idag lider av anorexi eller andra typer av ätstörningar. De tror att "bara jag vickar på rumpan, har smal midja, stora tuttar, stor rumpa och smala lår, så kommer alla att älska mig"  WRONG WRONG WRONG!!!!!! Blir så satans förbannad, kanske onödigt tycker ni, men jag vill inte att mina egna barn (när jag väl får dem) skall växa upp i ett samhälle som enbart bryr sig om utseende, om du är "tillräckligt sexig", har de rätta kläderna. Jag fattar inte, va bara dig själv, den du vill vara, skit i alla andras åsikter men följ fan inte efter spår som de du kommer att se på videon nedan för det är tragiskt att tjejerna gör vad de gör, de e bara barn (inte för att jag tycker någon ska röra sig så för det e inte att dansa utan att strippa).... sorry that's just my head speaking!

By the way, måste vara otroligt jobbigt att hela tiden tänka på att andra ska tycka si & så om en, nej usch & fy, va dig själv och en riktigt bra vän tycker om dig för den du är och inte den du försöker vara. Plus, det spelar ingen roll om du e tjock, smal, har celluliter eller inte, små bröst, liten rumpa, stor rumpa, stora bröst, du är en människa inte ett objekt och du är lika mycket värd som alla andra människor runt om dig!

Klicka här för att se videon... (tragiskt!)

Peace & love


Kommentarer
Postat av: Anonym

Herregud, vem försökte inte spela/vara sexig när man var liten??? vem ville inte vara som sina idoler??? dom växer oxå ifrån det en dag.. låt dom dansa hur dom vill.. låt dom växa upp och inse en dag.. jag ser det som en kul grej. okej man behöver inte vara 10 kanske men är man runt 14 låt dom vara, snart byxmyndig va fan.. =P kanske inte värdens bäsdta ide att lägga upp det på nätet. men men..

2008-10-09 @ 18:44:43
Postat av: Rebecca

Jag förstår hur du menar, jag klandrar inte tjejerna utan de personer som säger sig vara bra förebilder för dem... vad har byxmyndig med det här att göra, det förstår jag dock inte... tycker att man e för ung att ha sex vid 15 års åldern, men det är bara min åsikt. Tjejerna måste ju gå igenom vissa faser självklart men det är fel av media och samhället att lägga upp bilden av hur en tjej ska se ut!



Peace

2008-10-09 @ 22:35:34
URL: http://becciiis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Med byxmyndig menade jag att det är första steget innan 18 ut i vuxen livet. Lagen säger så oavsett vad man själv anser om det. Jag tycker att man måste göra misstag för att inse vilka saker som är fel. samma sak som att man måste vara olycklig annars vet man inte vad lycklig är, Låt dom dansa som dom vill klä sig som dom vill, men det borde inte läggas upp på nätet. och tyvärr ser samhället ut sähär.

Ser inte felet i pussicatdolls videos?? det är så samhället/världen ser ut i dag.Men vist som du säger, tyvärr går unga tjeje efter det, men det är en period i deras liv som dom oxå måste få upptäcka. det enda jag tycker är fel med detta är att småtjejernas video läggs upp på nätet för då får fler unga samma Idé.Tyvärr är det sånt hysteri om hur man ska se ut i dag, väldigt tråkig, håller med dig!

2008-10-19 @ 21:27:08
Postat av: Rebecca

Jag håller med dig om att man måste göra misstag och vara med om vissa saker för att veta vad som är rätt resp. fel för en själv, vart man står och vem man är.

Jag ser många fel i dagens musikvideon, jag personligen tycker att videona är patetiska pga. att de visar en bild av hur människan/tjejer bör se ut och bete sig. Jag tycker inte att deras beteende i videona är rätt, men som jag sagt förut: "jag har mina åsikter, så som alla andra har sina" hehe...

Men återigen, man ska vara den man vill vara och inte vara den någon annan vill att man ska vara och tyvärr så är det ofta så i musikvärlden att man blir en produkt bara för att sälja. Jag håller på med både musik och dans och skulle aldrig någonsin låta någon bestämma hur jag ska framföra en låt eller liknande... Jag är jag och för att jag ska visa vem jag är så gör jag det på bästa sätt genom att vara mig själv ;) hehe....



Peace

2008-10-19 @ 23:24:41
URL: http://becciiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0