• The Pussy Cat Dolls, vad ska man säga!?

Oj oj oj, vilka tjejer! Eller?! 

Jag vet inte hur många männskor som säkert kommer kritisera det här inlägget, men det är vad jag tycker!
Jag måste säga att den sista tiden i mitt liv har i princip varit en skola för mig när det kommer till mycket, speciellt när vi pratar om sång och dans. Min sambo är danslärare och har lärt mig att se dansen med andra glasögon än de jag hade innan.

När vi pratar om The Pussy Cat dolls, så förstår jag inte hur man kan tycka att de är duktiga tjejer, duktiga på att sjunga och dansa. För det första körs deras röster igenom någon slags ljudmaskin som får det att låta "bra", sen när dessa tjejer ska sjunga live låter det som om en katt blir strypt. Nicole och tjejerna kan heller inte dansa, jag förstår verkligen inte hur de kan skämma ut sig själv på scenen och i videon genom att åla sig mot stångar och visa både rumpa och tuttar, är det  dans?!

För mig handlar musik och dans om så mycket mer än att "se sexig ut". Visst jag nekar inte att tjejerna har "fina" kroppar, de e söta tjejer, men dom säljer sina kroppar. Dom är produkter vilket jag tycker är synd.
Ni som läser det här tänker nog, vadå de måste ju se bra ut! Visst kanske det, det är helt beroende på vad man vill uppnå med musiken, om man vill vara ett musikaliskt geni eller om man vill se ut som en slampa, förlåt nu tog jag kanske i lite, men det jag menar är att jag tycker det är synd att det ska behöva vara som det är.

Producenterna och skivbolagen bryr sig inte ett dugg om vad som händer med dessa tjejer, för dom är de produkter som gör att deras plånböcker blir feta, inget annat!

Det finns artister som borde nämnas oftare och synas mer. De som gör sin grej utan att bli påverkade av omgivningens värderingar!


Jag hoppas ni förstår vad jag menar med sexprodukter när ni ser bilden nedan!



Bye bye Beccis

Kommentarer
Postat av: Mli

Snygg blogg, och bra åsikter! :)

2008-08-02 @ 23:15:25
URL: http://mliand.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0