• Midsommar borde vara en skräck för alla tonårsföräldrar!!

Midsommarafton borde vara en skräck för alla tonårsföräldrar, det är hemskt när jag tänker på alla dessa små barn, i mina ögon, 13-14 år gamla, som ränner runt inne i stan, super sig fulla och gör saker de aldrig skulle gjort om de var nyktra. Tanken får mig att rysa.
   Jag skulle vilja säga att det oftast är föräldrarnas fel då deras tonåringar kommer hem stupfulla, ner drogade eller då de ligger i en buske med nerdragna byxor och har blivit våldtagna. Det låter kanske hårt att lägga ansvaret hos föräldrarna, men vilka ska man annars lägga det på?! Ungdomar idag vet inte vart deras gräns går, visst vissa vet kanske någorlunda men ytterst få, det gör att föräldern borde ha större koll på vad deras barn gör.

Jag personligen skulle vilja poängtera att mina barn ALDRIG skulle få vara ute en sådan dag som midsommarafton, ingen chans! Om jag har en dotter, vi säger 14 år, som skulle vilja gå ut med sina vänner på någon hemmafest på just midsommarafton eller annan liknande högtid så skyddar jag henne bara genom att hindra henne från att göra det. Som förälder vill man självklart lita på sina barn och det ska man göra, men alla dessa människor runt omkring som man aldrig träffat, eller som mitt barn råkat stöta på en sådan dag, varför skulle jag lita på dem?! Vem som helst skulle kunna droga mitt barn, våldta och sen skita fullständigt i vad som händer med henne och låta henne ligga alldeles naken någonstans. Jag skulle ALDRIG som sagt låta det hända. Därför skyddar jag bara mina barn genom att se till att hon/han håller sig hemma.

Jag förstår, utav egna erfarenheter, att det kanske inte är så jätte kul att sitta hemma med sina föräldrar en dag som midsommarafton eller t.ex. valborg då alla ens vänner "hittar på roligare saker", men då tycker jag att det är upp till mig som förälder att komma på något roligt för dem att göra tillsammans med familjen, något man vet skulle locka någorlunda i alla fall.
   Att gå till en park med massa barnfamiljer för en tonåring kanske inte är det roligaste, att då se barn dansa runt i ring, njaa inte riktigt vah? Men kanske ta dem på bio, ordna en stor fest hemma, göra något som man vet att barnen skulle uppskatta.
 
Jag vet att det finns människor som säkert kritiserar det jag skriver, speciellt unga, men om de tänker igen så tror jag inte att de själva skulle vilja få ett samtal av polisen där de säger att ens dotter/son blivit magpumpad pga. alkoholförgiftning eller att ens dotter blivit våldtagen. Det är något jag är säker på, men som sagt det finns ju undantag.

Jag vill mest säga att jag tycker det är tragiskt att man släpper iväg en så ung människor som egentligen inte kan ta hand om sig själv, på ett sådant äventyr, det skulle faktiskt kunna sluta riktigt illa. Vem vet, ditt barn kanske befinner sig på fel ställe vid fel tillfälle och utan anledning bli ett offer trots att han/hon inte är inblandad.

Håll ungarna hemma, det är säkrast för både dig som förälder, ditt barn och alla runt omkring...

Bye Bye Beccis ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0