• Diskussion

Jag har nu haft min blogg i några dagar, kanske till och med en vecka. Diskussioner om det jag skriver har kommit upp det senaste, och det handlar om nära och kära som inte förstår mitt sätt att tänka. Faktum är att jag inte blir irriterad eller frustrerad eftersom det bara ger mig chansen att återigen få berätta det jag tänker.

Vi har exempelvis inlägget där jag pratar om ordet "lagom", det är ganska kul när man hör vad andra människor har att säga, speciellt när man märker hur de tolkat min text och sättet jag skriver på.

Jag vet inte om det är jag som är otydlig eller "flummig" när jag  skriver men det är mitt sätt att skriva på och det glädjer mig att personer ifrågasätter och undrar och heller inte förstår mitt tankesätt. Det gör att möjligheten för diskussion finns.
            
Jag älskar att diskutera, föra fram mina åsikter men också höra på det andra säger. Om inte annat så lär man sig bara utav det andra säger, man kanske utvecklar sitt eget tänkande pga. det någon annan sagt. Det är intressant tycker jag, även om man många gånger kanske vill att människor runt omkring en ska tycka och tänka som en själv, men det kan ändå vara ganska skönt att få diskutera.

Utan olika åsikter existerar inte diskussionen...

Bye bye Beccis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0