• Att kämpa & stå upp för det DU vill göra


Att kämpa och stå upp för det man vill göra är viktigt. Det kommer stunder i livet som man tycker mindre om eller rent ut sagt hatar, men om man hela tiden ältar och inte gör något åt saken så kommer man aldrig bli nöjd och glad. Det jag försöker säga är att om man vill något så pass mycket är man också beredd att lägga ner tid på det. Trots att det många gånger inte löser sig på så sätt man själv vill så finns det alltid nya möjligheter och val som kan komma att betyda lika mycket som det man tänk göra från första början.


Människor idag är alldeles för fokuserade på framtiden, alla mål, önskningar och drömmar de har att de glömmer bort verkligheten. Att planera för framtiden är viktigt men att leva i nuet är mycket mer viktigt. Det finns alldeles för många idag som inte nöjer sig med det de har, de tror hela tiden att allt ska komma nerdimpandes från himlen och servera massa godsaker. Livet fungerar inte så, om man vill genomföra något, uppleva din dröm så måste man också kämpa för det, lägga ner extra energi, för när slutprodukten väl visar sig så blir man nöjd och stolt över det man presterat.

Att leva i verkligheten är viktigt för en själv och ens välbefinnande. Utan att riktigt se eller förstå det blir man automatiskt mer självsäker och självkänslan höjs när man väl genomför något man tycker är jobbigt och påfrestande, speciellt när man ser resultatet.


Jag vet inte vad jag egentligen skriver men själva tanken är att bara skriva av mig, jag vill mest bara dela med mig av mina tankar. Just nu surrar det väldigt mycket i huvudet på mig och jag måste bara få ut det.

Jag menar egentligen med all text ovan att man inte ska ge upp hoppet, för ger man upp hoppet så ger man upp sig själv ...

Bye bye Beccis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0